Stap 2: Voorbereiding op intake

Klinische behandeling | specialistische GGZ
Na jouw telefonische aanmelding plannen we een afspraak voor het eerste intakegesprek. Dit doen we zodra wij de doorverwijzing van jouw behandelaar hebben ontvangen. Voorafgaand aan dit intakegesprek hebben wij de bevindingen nodig van je huidige behandelaar. Ook krijg je toegang tot ons E-health programma Karify. In deze beveiligde digitale omgeving zetten wij een vragenlijst en opdrachten voor je klaar om in te vullen vóór het eerste intakegesprek. Mocht je problemen hebben met het werken achter een computer dan kun je dit altijd aangeven. We zoeken dan met jou naar een passend alternatief.

Bedenk alvast wie je wilt meenemen naar het intakegesprek, iemand uit je kring van directe naasten. We vragen je ook om de polis van je zorgverzekering mee te nemen, zodat we je kunnen informeren over de kosten en vergoedingen van een behandeltraject. Neem ook een lijst mee van de eventuele medicatie die je gebruikt. Lees vooraf onze website goed door en noteer eventuele vragen die je wilt stellen tijdens het gesprek.

Let op: zoals bij alle GGZ-instanties maakt de intakefase formeel onderdeel uit van de behandeling. Ook als je niet in aanmerking komt voor verdere behandeling, dan worden de kosten voor de intake in rekening gebracht bij je zorgverzekeraar. Deze kosten vallen onder het wettelijk verplichte eigen risico en komen dus (gedeeltelijk) voor eigen rekening. Informeer hiernaar bij het eerste telefonische contact met het Intaketeam.

Bekijk hier de wachttijd voor intake >>

Ambulante behandeling | basis GGZ en specialistische GGZ
Zodra wij een verwijzing hebben ontvangen, plannen wij een afspraak voor het eerste intakegesprek. Voorafgaand aan dit gesprek krijg je toegang tot ons E-health programma Karify. In deze beveiligde digitale omgeving zetten wij een vragenlijst en opdrachten voor je klaar om in te vullen vóór het eerste intakegesprek. Mocht je problemen hebben met het werken achter een computer dan kun je dit altijd aangeven. We zoeken dan met jou naar een passend alternatief.

We raden je aan om iemand mee te nemen naar het intakegesprek. Bedenk alvast wie je wilt vragen om hierbij aanwezig te zijn. We vragen je ook om de polis van je zorgverzekering mee te nemen, zodat we je kunnen informeren over de kosten en vergoedingen van een behandeltraject. Neem ook een lijst mee van de eventuele medicatie die je gebruikt. Lees vooraf onze website goed door en noteer eventuele vragen die je wilt stellen tijdens het gesprek.

Let op: zoals bij alle GGZ-instanties maakt de intakefase formeel onderdeel uit van de behandeling. Ook als je niet in aanmerking komt voor verdere behandeling, dan worden de kosten voor de intake in rekening gebracht bij je zorgverzekeraar. Deze kosten vallen onder het wettelijk verplichte eigen risico en komen dus (gedeeltelijk) voor eigen rekening. Informeer hiernaar bij het eerste telefonische contact met het Intaketeam.

Bekijk hier de wachttijd voor intake >>

Ga terug >>